ده پیشگویی مهم برای جهان

by

اخیرا درنشریه فیو چرست و یوتیوپ مطالب جالبی در باره پیشگویی آینده جهان در قرن جاری آمده بود .ما ضمن طرح آنها ,بانظر اصلاحی و تکمیلی خودرا نیز می آوریم.

تذکر :جملات با شماره 1 تا 10 مربوط به نشریه فوق و نظر ما :با عنوان پیشگو آمده است1

1-تاسال 2025یک میلیاردنفر در جهان ثروت قابل توجه دارند.

نظر پیشگو:برمقدار جمعیت افزوده می شود .ممکن است که اگر تورم زیاد شود و پول زیاد منتشر شود تغییری باشد ولی باز هم این تعداد ثروتمند میلیاردر در جهان نخواهد بود .

2-.در سبک لباس و پوشاک تحول زیاد است.

پیشگو:درست است ولی نه برای همه .درآرایش و مو ,هم تحول است و لی بیشتر مدها دربرهنگی زنان است.تغییرات در اواخر قرن در مقام مثال :مانند تفاوت میان دوران فعلی فرانسه با دوره لویی 14 است.

3-تهدید جنگ سرد دوباره با چین یا روسیه جایگزین تهدید تروریسم می شود .

پیشگو::درست است .

4-امکان جعل پول دنیارا به سوی اقتصاد بدون پول سوق می دهد .

پیشگو:درست است .اما تقلب ,خیلی کم و محدود ولی کلان تر و بزرگتر است .چنان که فعلا در غرب است.و بیشتر به سیاستمداران و دارندگان اسرار ونه به مردم عادی مربوط است .

5-کره زمین به لحاظ زیست محیطی در خطر انهدام قرار دارد.

پیشگو:درست است ولی چنان که قبلا هم در سایت گفته ایم بیش از همه امریکا در قسمت شمال و قطب و با خطر ذوب یخها و فشار ناشی از آن با خطرات عظیم روبرواست و بعد ار آن :ژاپن است که در خطر کوچک شدن می باشد و زندگی در آن خطرناک می شود .بعد آسیا که در خاورمیانه خطر دو یا سه تکه شدن است و سیل زیاد هم خواهد بود .البته بعد از 70سال آینده خطر تجزیه در کل آسیا را دارد و راه حل همه این خطرات هم ساده است که قرآن کریم ,هم اشاره به آنهادارد.به هم زدن نظم جهان به زیان کل بشر است.بشر چه قدرتمند مادی و تکنولوژیک باشد وخواه سیاسی ,باید خواه ناخواه, بپذیرد جهان صاحب و ناظم و نظم دارد. 6-آب در قرن آینده بحرانی جدی برای سرزمینهاست.برخی کشورها مثل امریکا از حالا در فکر چاره اند.

پیشگو: آب آشامیدنی و آب هست ولی درست برنامه ریزی نمی شود .در ایران پر از چشمه و آبهای فصلی است اگر به جای امور غیر ضروری از آبها ,درست استفاده و ذخیره شود بی نیاز می شود.

7.-تغییرات جمعیتی در جهان غیر قابل پیش بینی شده است.در غرب سن بالای پیران و در جهان سوم مرگ و میر بیشتر است.

پیشگو :جمعیت مدام زیاد می شود .اما در اروپا اکثرا کم بچه دار می شوند.در چین تهدید برای کنترل جمعیت است پراکندگی و بی نظمی در جمعیت جهان داریم در مناطق گرمسیر چون هند و ..جمعیت زیاد است.در برخی متناسب و برخی کم

-در افریقا در سالهای آتی تلفات سیلاب 70 برابر می شود آبها بالاتر می آیند.

.پیشگو:هر قاره که نزدیک به قطب باشد یا دریای آن با آب ها ی قطب مرتبط باشد مشکل بالا رفتن و سیل و… دارد.به علاوه میزان انهدام محیط زیست که ضریب مهمتری است .

9-منابع معدنی قیمت بالایی می یابند مثال آهن و مس و روی و زغالسنگ و آب آشامیدنی و.

پیشگو :درست است .دول پیشرفته اقتصاد جهان را در نیمه دوم قرن کاملا انحصار می کنند .و دول جهان سوم محدودترو کم قدرتتر می شوند.مگر آن که به توسعه عدالت و رفع درگیری وظلم در میان خود و در جوامع بپردازند.

. 10- فن آوری توسعه یافته و موچودات مصنوعی مهم تر می شوند .

مجله فیو چرست ژوین 2008 ونیز بنگرید به http://www.youtube.com/watch?v=sKYY_8iqaB0&feature=related

برچسب‌ها: ,

2 پاسخ to “ده پیشگویی مهم برای جهان”

  1. shamisalwati Says:

    بشر در تکامل است . امریکا به چندین کشور کوچک تبدیل خواهد. در انقلابی خونین پا خواهد گرفت و آثار قران کریم که سر چشمه جاهلتهاست بایگانی خواهد و فرهنگی مدرن و انسانی جای آن را خواهد گرفت
    پاسخ: آقای شمس صلواتی :شما چون با مشخصات کامل آمدید ما استقبال کردیم .من خوشبختانه غالب کتب و منابع اصلی و تارخ کشورها و..را در رابطه با کمونیزم و انواع گرایشها در آن به ویژه در ابران و خاورمیانه و اروپا و روسیه و چین و..را خیلی قبل مطالعه کرده ام و ادبیات آنهارا خوب می شناسم..
    تکامل یعنی چه ؟آیا امری مادی است یا غیر مادی؟؟؟در مادی بودن یعنی چه ؟آیا در غرب می توان به خقوق دیگری تجاوز کرد درهزار سال قبل؟الان یا هزار سال بعد؟تفاوتها و نسبتها چگونه است و رابطه میان آن؟غرب و جنوب و شمال و.. در مقایسه باشرق؟این مدرنیت است یا اخلاق ؟که تجاوز را و استثمار را می پسندد و یا دعوا جای دیگری است؟
    اگر منظورشما از تکا مل بررسیدن انسان از غرایز و خودخواهی و انحصار طلبی و استثمار وظلم و بیداد وزندان و..به جامعه ای با رفتار خوب و پسندیده است .ما هم خواهانیم ولی با عقب ماندگی موجود در فرهنگ شرق و در گیری و خشونت و بی برنامه گی هایشان و قدرت غرب و برنامه هایش ..می گوییم نه این امر امکان ندارد .مگر آن که منظور دیگر ی دارید و ما نمی دانیم ..
    ما نمی دانیم چه گفته اید ؟؟خودتان باید شرح دهید .عکس یک اقای کمی خشن و تاحدی زیبا یا انتقاد یا پیشگویی؟؟را یا همه ؟اما شما ظاهرا اهل شعر و ادبیاتید . می دانید :در نقد و ارزشگذاری یک شاعر و نه یک بیت یا مصرع از شاعر:آیا همه آثار را در نظر می گیرید ؟یا به یک بخش کوچک و ضعیف بسنده و استناد می کنید .فرهنگ مدرن یعنی چه ؟کجای آنرا درنظر دارید سیاسی ؟اقتصادی و علمی >و…یا ؟ به نظر ما مشکل در عدم توان در همکاری و زندگی اجتماعی ماست ..این که روشنفکران گنده گویی می کنند .در آسمانها و تمام جهان سیر کرده از زیر پلو در بشقاب خود بی خبرند؟از این که آداب زندگی ساده و انسانی را آموزش نداده و ندارند واین که بدانند هدف قوانین خوب و عادلانه این است حق همه آحاد مردم یدون استثنا خفظ شود و در جامعه انسانها همدیگر را نه تنها ندرند بلکه آزار هم ندهند که ا ین خواسته از دیرباز طرح بوده است.اما چه کسی مسبب این اوضاع است .؟؟؟ وراه حل چیست

  2. 100 نوشته برتر وردپرسي ها - 1 تير 87 « لينكدوني Says:

    […] ده پیشگویی مهم برای جهان اخیرا درنشریه فیو چرست و یوتیوپ مطالب جالبی در باره پیشگویی آینده […] […]

بیان دیدگاه